viernes, 10 de diciembre de 2010

SI A LA PUBLICITAT A LA SAMARRETA

Com ja vàrem anunciar ahir en el "Sin concesiones", la directiva de Sandro Rosell ha tancat un acord per incorporar publicitat a la samarreta del primer equip del FC Barcelona, segons el qual el club ingressarà 30 milions d'eurus per cadasquna de les 5 properes temporades. És a dir, l'import total de l'ingrès serà de 150 milions d'eurus. La marca no comercial serà Qatar Foundation i estarà visible sota el logo d'Unicef que es manté (això espero que es confirmi en la roda de premsa que el club oferirà aquest migdía). Entenc que a molts barcelonistes no els hi agradi la idea de posar-hi marques a la samarreta però en els temps que corren era inevitable. La situació econòmica deixada per l'anterior directiva és molt delicada. M'expliquen que no han pogut acomiadar a alguns treballadors perquè no hi ha diners ni per pagar les seves indemnitzacions. Els problemes de tresoreria continuen, i són greus. El crèdit sindicat de 155 milions d'eurus que es va signar al juliol només era un pedaç per solventar aquell moment puntual però que l'economía del club segueix sent molt delicada.
Jo, personalment, prefereixo portar el nom d'una fundació a la samarreta abans que vendre patrimoni o pujar el preu dels abonament per compensar el pressupost de l'any com va fer l'anterior directiva. Perquè alló significava empobrir l'entitat i això d'ara suposa ingressar molts diners per seguir finançant la millor entitat del món.